Tävlingen

Det blev ju bara korta inlägg igår om hur det gick så tänkte berätta lite mer om det!

Reg LB (90cm)- jag hade endast tio minuter är mig att rida fram och framhoppa innan jag skulle in på banan, sp det blev lite stressigt! Som tur var så störde det inte Almeida när jag vän va innan på banan, hon kändes fin och framåt men lite stel eftersom jag inte hoppade fram så mkt. Jag var väldigt nöjd med hela rundan och allt kändes bra, Almeida kollade inte på någonting och va fokuserad på mig. I omhoppningen kunde jag satsat ännu lite mer men ville helst bara ha en runda som kändes bra inför gp rundan :) slutade 6:a av 56 starter!

Reg LB(90cm)-gp kvalet- vi lastade ut Almeida ganska tidigt denna gången så det inte skulle bli så stressigt som förra rundan. Så när B-ponny klassen startade så lastade vi ut henne, jag var start 38 av 68 starter så jag hade tid att värma upp henne länge. På framridningen kändes hon lite trött men på framhoppningen blev hon piggare igen ;) inne på banan va hon också jättefin och lyssnade hela tiden fick bra avsprång och kombinationerna gick bra :) nu satsade jag lite mer på omhoppningen eftersom dom bara bedömde grunden. När jag hade ridit gick jag upp i ledning men slutade sedan 6:a! Jag gick inte vidare till nästa omgång i gp-ponny men det hade jag ku verkligen inte räknat med heller, så är super nöjd med Almeida! Fyra rosetter och några andra priser fick vi med oss hem!

För övrigt så tyckte jag art Kungsbacka var ett fint ställe och en fin anläggning! Fin och stor bana med bra underlag osv. Däremot var det väldigt trångt inne på framridningen då ingen hade koll på vem som fick komma in och inte.

//Agnes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0