Hej

Rubriken jag skrev innan var att jag var så himla ledsen då Hanna fick kolik då det varit kalt ( jätte många hästar fått det denna vecka!) men iaf. Jag red honom vid ca 16 tiden och mådde jätte bra, var helt normal. Samma sak när jag åkte. Men sen när jag kom hem satt och åt så ringde det och jag slängde i från mej maten och sprang till hallen och gick sen ut till bilen. Kom upp och då mådde han ok! Sen blev han värre och ville bara lägga sej ner! Veterinärer kom och hav han massa sprutor och medicin. Sen fick jag gå ut och gå ca 5min ( thilda gick med han ca 25 min innan jag kom och sen gick jag ca 1h. Efter dom 5min fick han slang i nästan och vatten. Sen fick han gå ut igen. Sen rakade han honom lite på halsen och hav honom dropp i ca 25 min(?) Sen var han bra igen men det tog tid och Gud vad ledsen jag var! Jätte orolig! Men som tur var det ingen allvarlig utan en lindrig! Så nu står han i boxen utan mat med massa betforvatten och kommer kollas till i natt igen!:) bästa ponnyn ever! Tack för att du kämpade som du gjorde!

Kram Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0