Träningen igår

Vi åkte ju till örby, och allt gick jättebra! Hon gick på transporten direkt både när vi skulle dit och hem och hon var lugn när vi kom dit :) jag började med att värma upp henne sen så hoppade jag ett räcke några gånger, hon hoppade riktigt fint över det alla gånger och lyssna på mina förhållningar bra! Sedan gjorde han den till en trippelbarr, gick oxå jättebra :) sen så hoppade jag ett räcke och en oxer med en grind några gånger innan jag började hoppa en bana! Banan bestod av bl.a. Tre räcken, två oxrar och en tre kombination som bestod av en oxer in och två är räcken ut, alltid svårt när man börjar på en oxer och sen ska få ihop hästen snabbt för att hoppa över räcket men det gick roligt bra, hon blir ju lite snabb i kombinationer men det gick bra fast det är något som jag ska träna mkt på så hon inte river när det blir lite högre. Hon kändes i alla fall rikigt fin! Lugn och lyssnade hela tiden på mig och hoppade av när jag ville! Vi hoppade kanske tre banor sen slutade vi eftersom Almeida bara har varit igång en vecka och inte hade hoppat på va tre veckor ;) skönt art veta att hon är lätt att ha med sig till andra ställen och att hon va lugn!

//Agnes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0