Stallet-fredag/lördag

Hej! Tänkte berätta om hur Ridningen gick igår och även idag ;)

Igår red jag i manegen med Matilda och Aslan, vi började med att värma upp dom sen hoppade vi ett litet hinder på en volt några gånger i trav och galopp. Självklart så ska det ju alltid vara något som gör att jag och Matilda inte kan göra det vi har planerat.. En unghäst va i manegen och longerades så vi fick hålla oss på en volt för det mesta så därför blev det inte då mkt hopp. Att vi alltid ska ha sån otur! Jaja, det gick i alla fall bra, Almeida va riktigt fin och mjuk och avslappnad!

Idag red jag ut med några i stallet, det va verkligen på tiden! Har inte kunnat rida ut på över två veckor pga att det blir mörkt så fort och det va ju träningar hela förra helgen. Almeida tyckte det va jätte kul och va riktigt pigg, hon ville helst galoppera hela tiden ;) haha, får försöka rida ut lite oftare nu när det blir bättre väder o så.

Det blir inte att åka till Kungsbacka imorgon pga snöovädret, detr ju en bit att åka.. Men istället gick det att efteranmäla till Borås klubbhoppning, så ska hoppa en runda där istället ;) min syrra ska hoppa en klass oxå så det blir varsin runda! Hoppas det ska gå bra! Bloggar om hur det går imorgon!

//Agnes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0