Ridpasset-tisdag

Det blev jag som fick rida i alla fall. Egentligen hade jag inte tid att lägga två timmar i stallet då jag behöver plugga inför ett no prov till torsdag, men kände att jag var tvungen, Almeida behövde få röra på sig nu när hon tävlade i söndags och vilade igår. Ibland får hästarna komma i första hand ;)

Ridningen gick i alla fall bra. I början va hon väldigt stel och stark i munnen, inte konstigt eftersom hon hoppade i söndags och vilade igår,. Men jag jobbade henne på volter och serpentiner och flyttade henne för skänkeln mm för att få henne mjukare, de sista tio minuterna gick hon väldigt bra och slappade av och arbetade rätt i ett lagom tempo :)

Imorgon blir det en stallfri dag då jag ska plugga.. På torsdag är det hoppträning! Hörs imorgon <3

//Agnes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0