Hoppträningen igår

Har inte hunnit skriva om hur hoppträningen igår gick så tänkte berätta lite kort om hur det gick och bad jag gjorde!

Jag började med att hoppa ett räcke några gånger och tränade mkt på att försöka få en kortare galopp och få henne att trampa mer under sig så jag lättare skulle kunna se avstånden och få henne att hoppa av rätt så och så att hon inte skulle bli för lång och hoppa av för tidigt så hoppet inte blir flakt. Jag tränade väldigt mkt på att vänta ut hindret och våga sätta av henne lite närmre hindret än vad jag brukar, alltså ta ett extra galoppsteg innan avsprånget . I början va hon ganska pigg och det va lite svårt att få henne i en kortare galopp men det gick bättre och bättre. Peter (min tränare) testade även att rida henne lite och tog några skutt, inga jätte hinder men bara för att känna på henne ;) han som är lite starkare än vad jag är försökte samla och korta galoppen innan han hoppade det såg jättefint ut och jag förstod vad han mena med att ta det där lilla extra steget innan avsprången ;) sen fick jag hoppa upp igen och hoppa några korta banor för att känna skillnaden nu när hon gick i en mer kortare galopp. Jag jobbade mycket med att verkligen våga vänta ut hindret och att ha henne i en lugn galopp innan och efter hindrerna. Det gick jättebra :) jag hoppade inte så högt idag då jag tränade mkt på just galoppen före och efter hindrerna och att ta det extra steget, hindrerna låg kanske på runt 85-1m. Almeida va jätteduktig, och lyssnade jättebra det sista gångerna! Har anmält mig ill Gp-ponny nu oxå i Kungsbacka! Förta kvalet är i slutet av mars tror jag det va ;) vi ska förmodligen upp till Peters stall och träna i hans manege på söndag också :)

Bloggar om dagen lite senare!

//Agnes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0