Hannibal

nu när jag är hemma tänkte jag skriva om hur jag fick min skatt.
 
Det började sommaren 2009. Jag hade en C-ponny på foder men lkände att jag ville ha en D-ponny, köpa en D-ponny. Vi letade nästan hela sommaren och sen när jag började 6.an så hittade vi en 6årig D-ponny valack som skulle ut på foder. Han stog i Alejennylund och vi åkte dit för att titta påm honom. Kommer ihåg att han hade ett brunt scapa sett på sig. Ägaren var över 18 så dom behövde bli av med honom. De hade imp han från Danmark när han var 5år. Vi hade med oss en duktig tjej som kunde mer än mig och min kompis. Jag var rädd och närvös men det flöt på bra.
 
Jag red runt lite i paddocken och hoppade lite. De hade en gård i mellan järnvägen och motorvägen så de skulle sälja gården till vägverket (?)
 
 
förra ägaren och hannibal
 
Jag fick bestämma mellan honom och den C-ponnyn jag redan hade och då valde jag hannibal då vi fick köpa honom för samma pris han var värd när vi hämtade honom.
 
När jag en dag kom hem efter skolan och skulle till stallet så stog han där i hagen och jag blev överlycklig. Men Magic som C-ponnyn hette skulle inte åka försen om två veckor så jag fick rida två ponnys tills han åkte.
 
Började rida försiktig då han var spänd och rädd. Bockade lite då och då men ville inte ge upp.
 
 
Jag började träna och han var jätte duktig. Vi hämtade honom i Agusti och i oktober startade jag min första tävling med honom. >En blåbärshoppning 60-70cm. Första klassen bockade han av mig och andra ett ner. Men vi kömpade på och började hoppa högre och högre, men gick även dåligt vissa dagar, men det gör det ju för alla...
 
 
 
Vi startade fler och fler pay and jump och gick oftast felfritt. Gick ganska långsamt fram med honom då han bara var 6år gammal.
 
 
Sen startade vi lite lokala och hade runt 4-8 fel men resultaten blev bättre ju mer jag red honom. Sommaren 2010 placerasde jag mig för första gången och sen har det flytit på.
 
Div 2 andra omgången så kom jag 6.a i första klassen laget blev trea och så fick jag öven med mig en 11.e plasering med mig hem:D Gången efter det så rev alla ut sig nästan, var inte många felfria på hela tävlingen. Jag hade fden mest oruttenerade ponnyn i laget. Hade ett stopp i första klassen, men gissa vad vi gick felfritt och kom till omhoppning. Slutade på en 5-e plats då jag red utan stigbyglar hela banan då lädret sprack haha.
Laget blev inte placerat men fick totalt en 3.e pacering med oss hem.
 
 
Året där efter gick allt perfäckt. Men som ni kanske vet så hade inte jag den bästa hoppstilen men det flöt på ändå. Tävlade lite dressyr med 50% + och det gick bättre och bättre på både träning och tävling.
 
 
Började året med att gå felfritt på de pay and jumper jag startade och avslutade med en tävling i alingsås. L.c+ - L.c +
Första klassen rev jag sista hinder i omhoppningen men hade den snabbaste tiden så fick en 5.e placering. i lagklassen var jag den ända i laget som var felfri. Jag satsade i omhoppningen men han hoppade så stort att jag inte nhan svänga men kom 2.a :D
 
 
Sen 2012 hjälpte Angelica mig sjukt mycket med min sists och hoppstilen och jag blev bättre och bättre. Hannibal fick mer och mer muskler. Starkare och roligare att rida. Jag gick felfritt L.B och fått många placeringar i L.C. Tävlade mest Clearround 2012 och var oftast felfri. Vi vann gotacuppen och fick många rosetter med mig hem från alla clearrounder. Vi tränade stenhårt under 2012 och är glad att jag valde att träna mer och tävla mindre, har bättre chanser inför detta årets tävlingsår. Vi aslutade med kmet på Bfk. Felfri och kom till omhoppning i L.b´n och det var L.a (?) i omhoppningen och fick ändast ett ner. Jätte nöjd. Sen fick han vila och sen har det flytt på bra med träning hemma och den träningen jag hitils har tränat för Angelica.
Snart ska jag ut på några clearrounder och lokal och för hoppningsvis debutera L.a.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0