Stallet igår

Jag red dressyr i manegen i kanske 45 min ungefär. Det va bara jag i manegen så det var skönt ;) värmde upp henne på en stor volt i trav, galopp och bytte varv osv. I traven kändes hon fin och väldigt avslappnad redan i början men i galoppen tycker hon att det blir jobbigt, har lite svårt att gå avslappnat och i en form där jag inte behöver hålla i henne mkt. Jobbade därför mkt med galoppen på både stora och små volter, Carl har sagt att det är bra att rida på små volter för då måste hon arbeta så tränade mkt på det, när hon började gå i en bättre form red jag på långsidan och ökade galoppen och på kortsidan försökte jag ha en så kort galopp som möjligt och red på en mellanstor volt ett varav innan jag fortsatte på långsidan igen. Det var mest i början hon var lite svår i galoppen, när jag hade ridit henne mkt på stora o små volter, ökat och minskat galoppen så blev hon mycket mjukare ganska fort faktiskt :) hon gick super i både trav och galopp och kändes verkligen jättefin!

//Agnes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0