Test!


Det långa hästtestet! Alla hästtokiga fyller i det!

~ Hästarna ~
 
Första hästen du red var: En shettis som heter Zeb
Hur gammal var du när du red för första gången: ca 4 tror jag
Vad hette din första älsklingshäst: Pipall
Hur många älsklingshästar har du haft: Några stycken ;)
Vad hette alla dom hästarna:  Pipall, Hilma, Baronessa, Piccola, Sidney
Vem är din älsklingshäst nu:  Sidney♥
 
Din älsklingshästs favorit...
... Sysselsättning: Rida ut, hoppa
... Ämne: va?
... Godis: Hon gillar det mesta ;)
... Foder: Havre tror jag
...Hästkompis: En ponny som heter Snöstorm som hon går m på sommrarna
... Hinder: haha! vet inte ;)
... Gångart: Galopp
 
~ Utrustning ~
Hur många ...
... ridbyxor har du: typ 3 som jag använder tror jag
... hjälmar har du: 2
... spön har du: ett just nu ;P
... ridvästar har du: 2
... ridskor har du: 1 par
 ... ridstövlar har du: 2 par
...grimmor har du: vet inte, 3-4 kanske
... träns har du: 2 st
... sadlar har du: 1 st
...täcken har du: vet inte, typ 5-6 kanske
Vilken färg var dina första ridbyxor, om du kommer ihåg: svarta tror jag
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: röda, beiga, grå rutiga
Vilken färg var din första grimma: kommer inte ihåg ;)
 
Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piaff []
Passage []
Tölt []
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [x]
Ridit på en hand [x]
Testat voltige [x]
Suttit på en häst som skenat [x]
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x]
Tävlat i fälttävlan [ ]
Tävlat i någon annan kategori [ ]
... en fjording []
... ett arabiskt fullblod [x]
... en blandras [x]
... en welsh [x]
... en tinker [ ]
... en shire [ ]
... ett engelskt fullblod [ ]
... en connemara []
... en dartmoor [x]
... en islandshäst []
... en shetlandsponny [x]
Rider du på ridskola: Nej men har gjort
Isåfall, hur många gånger i veckan: -
Har du medryttarhäst/ponny: nej, men hade innan jag fick egen
Isåfall, hur många gånger i veckan: -
Har du häst/ponny på foder: nej
Hur ofta rider du honom/henne isåfall: -
Har du medryttare på honom/henne: -
Har du egen häst: JA
Hur ofta rider du honom/henne: ca 4 dagar i veckan
Har du medryttare på honom/henne:Ja
Har du tävlat med någon av dessa hästar ridskolehäst, medryttarhäst, fodervärdshäst eller egen häst: Ja
 
~ Dina avramlingar ~
Hur många gånger har du ramlat av: vet inte, men inte så många ggr faktiskt ;)
När och på vilken häst ramlade du av på första gången: Zeb, jag red på en gräsbana och han drog ner huvudet för att äta så jag åkte av och gled ner för halsen! haha! jag var typ fyra år ;)
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt: Nej, bara stukat handleden
Hur såg din roligaste avramling ut: vet inte ;)
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av: Båda delarna
 
~ Upplevelser till häst ~
Har du ridit långritt med övernattning: Nej
Har du ridit långritt med fika: Ja
Har du ridit islandshästar på turidning: nej
Har du gått på ridläger: Ja
Isåfall, vilket av alla ridläger är bäst: sjöstjärnan och något mer som jag inte vet vad det hette
Har du ridit utomlands: Tror inte det
 
(bild från i sommras)
 
 
   
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0