Resultat från dagens tävling!

Första klassen- lokal LC: På uppvärmningen var hon lite seg, och ganska stel. Framhoppningen gick okej, tog inte så många språng. Innan jag fick start signal gjorde jag lite övergångar från halt till trav för att "tagga till henne" hon brukar bli mycket piggare när jag gör det ;) Fram till hinder nummer fyra gick det bra men det kändes inte som att jag hade någon "bra" galopp. På hinder fyra fick jag ett stopp, det var en rosa oxer med vågplankor, fast jag tror hon stannade för att jag inte red tillräckligt och vi tappade farten lite. Men på andra försöket hoppade hon och resten av banan gick bra :) Blev tyvär inte ngn omhoppning.

Andra klassen- regional LB: Visste först inte om jag ville starta, hade ju bara tävlat en 90cm en gång på en clearround  i vintras, men jag bestämde mig för att testa och hade som mål att bli felfri, ta bra vägar, ha lagom tempo mm. Jag startade först så jag fick gå banan snabbt och sedan fort värma upp Sidney igen. Jag hade bara typ 10 min på mig så det blev lite stressigt. När jag kom in på banan och tittade på alla hinder kändes det först jätte högt, dom flesta hindrerna låg ju på ca 95cm. När jag sedan började hoppa och kom över dom tre första hindrerna kändes det hur bra som helst så jag bara körde på och red så noga som möjligt. Har aldrig hoppat kombination på tävling förut men den gick hur bra som helst! Jag blev felfri i grundomgången och fortsätta på omhoppning, red lite snabbare men tog inga jätte snäva svängar för jag ville bara ha en runda som kändes bra. Blev felfri där oxå :D Sidney var så himla fin hela rundan!! ♥ Jag låg trea ett tag men åkte sedan ner till sjunde eller sjätte plats och det va bara fyra placerade, men jag hade ändå inte alls räknat med att bli placerad eftersom det var en av de första tävlingarna på LB för oss. Är såå nöjd över Sidney idag!! ♥


    //Agnes


Kommentarer
Postat av: petra

Kul! Grattis :)

2012-06-17 @ 00:37:36
URL: http://petrajosefsson.WordPress.com
Postat av: Anonym

Det kan jag. Någon gång på eftermiddagen? :)

2012-06-17 @ 22:17:36
URL: http://justkim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0