Midsommar

Hej, nu har inte min telefon funkat så har inte kunnat blogga från den och appen funkar ju inte heller. Men min midsommar såg ut så att vi gick upp .05.00 och åkte ut och fiskade, vi fick 20st makrillar sedan gick vi och la oss igen. sedan vaknade jag vid 11.00 och då åt jag lite frukost och sedan gjorde vi i ordning oss. sedan kom gästerna( vi firar alltid midsommar här i smögen hos mormor och Olle. Alltså mammas sida) Sedan var det tipspromenad och jag vann!^^ Sedan var det dags för mat och herre gud har aldrig sett så mkt mat men gott var det, Bästa mormor som lagade alltihop. Sedan dansade vi runt midsommar stången och regnaet hade inte kommit då( regnar ju alltid på midsommar) Sedan gick vi ner och fiskade krabbor( jag,Sara och Celina) Sean var det dags för efterrätt och det var jätte gott. sedan hämtde vi Nicko ( karins hund) Och gick en långpromenad med honom. DÅ kom det förbaskade regnet det bara öste ner och vi blev helt dygnsura. Sara och Celina sprang hem i förväg och jag gick sakta tillbaka med världens bästa hund. när vi kom tillbaka sa jag hejdå till gästerna för jag var så blöt och kall så jag gick till våran stuga( Mormor har ett jätte stort hus och sedan har vi en mindre stuga på samma tomt) Jag bytte och till pyamas ( klockan var typ 23.00 typ. Och jag hämtade lite godis och satte på en fiml. Sedan vid typ 02.00 gick jag och la mig och då kom mamma och Sara hem och alla gästerna gick hem förutom Karin och Ingela och hunden ( dom bor inte så långt ifrån oss och dom ville inte gå på det hala bärget i mörkret. Det var min midsommar och den var perfeckt. Hur var eran? blöt kanske? Ja idag har vi varit på smögen bryggan och käkat glass. mumma(Y) hare bra så får vi ser när nästa bloggning bli, Måste ha tillgång till mormors data...
 
 ( gammal bild men så här ser våra stugor ut^^
Kram Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0