Lång ritten:)

Idag har jag varit och ridit hos Clara på Borås ridhus, Alicia var oxå med. Jag kom till dom vid halv elva och då fick jag låna en box och där gjorde jag iårdning honnom. Sedan red vi ut en långtur i skogen. Det var jätte roligt. Vi red på en grus väg och så hoppade vi en bank( man hoppar upp och några steg rakt o sedan ner igen) det var super kul. Sedan fortsatte vi och vi ville testa en ny väg och det slutade med att vi hamnade i rydboholm haha, så vi fick vända och rida tillbaka. Det var en super rolig ritt. Men lite innan vi kom dit så försökte vi gå ner i viskan men ingen av ponnysarna ville det så efter ett tag fortsatte vi. När vi gick tillbaka kollade vi på klockan och då hade vi varit ute i två timmar;) Det finns även terränhinder där och vi hoppade dom, jätte kul var det. Så idag har jag hoppar bank, och stockar. Den högsta stocken låg på ca 95cm så jag är super nöjd.
Vi var ute och red i tre och en halv timme. Så efter fick Hannibal stå i boxen och äta sin mat och dom andra fick gå ut. Jag Clara och Alicia fickade och sen gick vi ut en sväng. Halv fyra hämtade mamma mig och så åkte vi hem. Jag var jätte hungrig eftersom jag inte ätit sen frukosten. Jag längtar verkligen tills nästa gång vi ska rids:) imorn blir det att rida lite lugnt i paddocken och på torsdag är det sommar lov!!:)))

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3540045/images/2012/pic_205163160.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0