Fredag.

Igår var jag med Cajsa. Det var så länge sedan, först var det skolavslutning för våra småsyskon och efter det drog vi ner till stan:) vi gick i några affärer innan vi gick och fikade. Sen gick vi till några affärer igen. När klockan var kvart i tolv tog vi bussen hem till mej och snackade lite. 12:35 kom cajsas mamma och hämtade henne. Då åkte jag hem till pappa. Kl 14:30 ringde mamma och sa att jag skulle ringa Lotta så jag gjorde det. Hon sa att hon hade fixat en träning för Jenny till mej. Lotta tränade oxå. Det gick super bra är verkligen jätte nöjd. Henne ska jag fortsätta för:)) först berättade jag vem jag och Hannibal var och sedan började vi jogga fram dom lite. (hon är en dressyr tränare). Sedan fick jag korta och länga och leda innot med tygeln så han skulle bli rundare i kroppen. När vi kom till galoppen tyckte han att det blev jobbigt så han kickade lite men det löste sej väldigt fort. Jag fick länga och korta där oxå och leda som jag gjorde i traven. Han tyckte det var väldigt jobbigt att korta sig så jag fick kämpa på väldigt mkt. Efter jag galopperat i båda varven fick vi en liten skritt paus. Sedan pratade vi om hur vi skulle göra när jag ska korta galoppen i vänster varvet(han är svagare i det varvet). Så jag ska korta några steg och när jag känner att det börjar bli knas ska jag fortsätta några steg och sen fram. Samma sak säger Angelica. Sen flyttade jag honom några steg i galoppen samtidigt som jag skulle minska och sen fram igen. I höger gick det bra men han tyckte det var jätte jobbigt i vänster så han bröt av hela tiden. Jag fick vara på han lite och då blev han sur o kickade men sen gick det bra:)) så jag är super nöjd.

//Matilda


Kommentarer
Postat av: Olivia Josefsson

Sv; Ja ellerhur! I bollebygd :)

2012-06-09 @ 17:53:26
URL: http://oliviajosefinaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0