Dag 4-vad jag vill bli när jag blir stor

Något jag har velat bli HELA mitt liv är att bli veterinär. Det är något som jag har sagt sedan jag var liten. När jag var liten älskade jag alla djur, och hade till och med en liten egen "veterinär klinik" i trädgården där jag tog hand om småkryp och sånna djur,haha ;) Jag har fortfarande det som mitt dröm jobb men frågan är om jag verkligen verkligen verkligen vill det? jag vet hur mycket det krävs av en för att bli veterinär, lång o svår utbildning och jag skulle bli tvungen att söka in på djur o natur efter nian och det e en väldigt tuff linje. Sen måste jag oxå ha högsta betyg i nästan ALLT, och frågan är om jag verkligen är beredd att satsa så mycket för att bli det. Även om jag gör allt detta så kanske jag inte kommer in ändå, man kan åka på lottning o sånt oxå.. Men om jag inte satsar på veterinär vet jag faktiskt inte vad jag vill bli... Jo, en sak förresten, ridande polis har jag tänkt på lite oxå men det är nog oxå ganska svårt.. Jag vet inte faktiskt, men innan jag väljer gymnasium måste jag i alla fall ha bestämt om jag vill bli veterinär eller inte, för isåfall måste jag ju gå natur, vilket jag inte vill gå om jag inte ska bli veterinär eftersom den är ganska svår, men som sagt, vad jag känner  just nu så lutar det åt veterinär eller ridande polis, men jag är verkligen inte säker än.. 
Sen så vill jag oxå fortsätta med ridningen oxå såklart ;) Fortsätta utvecklas och självklart har jag som mål att bli profersionell hoppryttare, men även om jag inte blir det så kommer hästarna och ridning ALLTID finnas i mitt liv. Som sagt så tycker jag att detta är en ganska svår fråga, de e lätt att bara svara något, men om man tänker ett steg längre så är det faktiskt väldigt svårt, och när jag gör det så är jag faktiskt inte säker på vad jag vill bli..
 
Vad har ni för drömjobb?? :) 
 
   //Agnes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0