Hannibal

Tänkte skriva lite om min ponny.
 
Hannibal Annerup är en Dansk ridponny valak som är impterad från Danmark. Vi köpte honom 2009 i Göteborg :) Eller vi hade han på foder från 2009-2010 och sen köpte vi han. Han är en väldigt rolig ponny att arbeta med. han går både hopp och dressyr med 53% i L:B ( startat en gång) Och startad regional L:B. Vi har placerat oss i L:C +5 ( inte tävlat jätte mkt) Och är felfria i 1M (L.B)
 
det bästa Hannibal vet är att hoppa. Han älskar det. Men bommarna kan ju bita en så för att vara på säkra sidan hoppar han jätte högt över <3
 
När jag fick Honom kunde han inget, han var mager och omusklad. Han var väldigt stressad och osäker. Men jag jobbade på och vi blev säkrare och säkrare med varandra. Han är ett litet busfrö men vill inte göra fel.
 
Nu i sommar har han haft vila i ca två och en halv vecka och säts nu igång. Han är riden i en vecka och om ca två veckor börjar träningarna igen:) I september hoppas vi göra första starten efter sommaren. Vårat mål i år är Änglahoppet som jag inte tror är några problem.
 
Vi har från 0 till att hoppa bana på 110 och vi har hoppat 125! :) Att inte gå att rida till att vara den finaste ponnyn i världen. Han är jätte arbetsvillig ( för det meste, om det inte spöregnar eller är jätte varmt) och går super fint i dressyren. En ponny som kommer gå långt!.
 
Han är mitt livs kärlek
 
 
 
2009
.
 
 
 
2010
 
 
2011
 
 
2012
 
Sj
 
Foto: Matilda Sjöberg
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har ett tidsinställt inlägg om eran blogg som kommer när jag är i Varberg :D

2012-07-13 @ 13:39:21
URL: http://emeliesdaily.blogg.se
Postat av: Celine

vilken utveckling ni har gjort! :)

Svar: Ja jag är med i massa tävlingar känns det som men man vinner ju aldrig hahah! :)

2012-07-13 @ 14:04:58
URL: http://celgus.blogg.se
Postat av: Celine

Svar: tack så mycket förresten! :)

2012-07-13 @ 14:05:17
URL: http://celgus.blogg.se
Postat av: BeckaKarlsson

Grym utveckling! :)

2012-07-13 @ 15:52:40
URL: http://beckasponny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0